برای جوانسازی پوست و  از بین بردن چین و چروک عمیق و یا سطحی صورت می‌توانید از درمان های پزشکی مانند بوتاکس استفاده کنید و یا اینکه از روش‌های طبیعی و خانگی برای از بین بردن چین و چروک پوست , و مراقبت از پوستاستفاده کنید.

علت ایجاد چروک صورت

ایجاد چروک‌های عمیق در سنین مختلف می‌توانند در اثر فاکتورهایی مانند در معرض قرار گرفتن آفتاب به مدت زیاد و یا قرار گرفتن در محیط های سخت، سیگار کشیدن، فشارهای روحی زیاد(استرس)، کاهش وزن ناگهانی، کمبود ویتامین E و عوامل ژنتیکی رخ دهند.

استفاده از روش های طبیعی از طرف بسیاری از کارشناس های پوست توصیه شده است. مواد طبیعی دارای مواد و ترکیباتی هستند که بسیار در زیبایی و سلامت پوست شما موثر هستند.

روغن زیتون

اگر به دنبال راهی برای پیشگیری از بروز چروک بر روی صورت خود هستید از تاثیر شگفت انگیز روغن زیتون استفاده کنید.

ماساژ پوست به کمک روغن زیتون می‌تواند علت مرطوب شدن، ترمیم و بازسازی سلول‌های پوست شود و چون روغن زیتون به اعماق پوست نفوذ می‌کند سبب نگهداری طولانی مدت پوست و مرطوب نگه داشتن آن می‌شود. مرطوب نگه داشتن پوست یکی از راه های پیشگیری چروک پوست است.

آلوئه ورا

آلوئه ورا حاوی اسید مالیک می‌باشد که با افزایش خاصیت ارتجاعی پوست می‌تواند سبب کاهش میزان چین و چروک های صورت گردد. برای استفاده از خواص آن می توانید برگ این گیاه را جدا کرده و ژل درون آن را استخراج کنید. ژل استخراج شده را به مدت 15 الی 20 دقیقه بر روی پوست خود قرار دهید، ماساژ داده و سپس با آب ولرم شستشو نمایید.

برای بهره بردن بیشتر از عصاره این گیاهان از محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده کنید که حاوی این عصاره های طبیعی باشند مانند محصولات جولیتا استی که در سایت کیاقشم موجود هستند.

نوشیدن آب

داشتن پوست سالم و شاداب را با نوشیدن مقدار کافی آب در طول روز تجربه کنید. نوشیدن آب راحت‌ترین و موثرترین روش درمانی برای در مان و یا پیشگیری چین و چروک پوست می‌باشد. نوشیدن آب سبب هیدراته شدن بدن می‌شود و سطح رطوبت پوست را حفظ می‌کند. زمانی که بدن شما آب از دست بدهد، پوست خشک و پیرتر به نظر می‌رسد. همیشه سعی کنید از آب تصفیه شده و خالص استفاده کنید زیرا آب تصفیه نشده به سبب داشتن مواد شیمیایی می‌تواند در دراز مدت آسیب پوست شما گردد.