سوال بی جواب بسیاری از بانوان برای پیشگیری از چروک و افتادگی پوست در سنین بالا این است که از چه زمانی از محصولات ضد چروک صورت استفاده کرد؟

هرچه سن مان بالاتر می‌رود، وضعیت پوست تغییر می‌کند . بنابراین زمانی که احساس می‌کنیم باید از پوست خود مراقبت کنیم ، این مراقبت روزانه باید بر اساس نیاز پوست و یا جنس پوستی که داریم، تغییر کند .

در سنین ۳۰ سالگی نخستین چروک‌ها نمایان می‌شوند. سلول‌های مرده توانایی بازسازی خود را از دست داده و باعث ضخیم تر شدن پوست می‌شوند. از این رو سطح پوست دیگر صاف نیست. کلاژن به نسبت قبل کم تر تولید می‌شود. معمولا در این سن زمان آن رسیده تا علیه چروک‌های دور چشم از روش‌های موثرتری استفاده کنید.

مرطوب کننده های پوست را فراموش نکنید

در مراقبت از پوست مرطوب کننده روزانه باید حاوی فاکتور SPF باشد. در زندگی روزمره نیز بدون استفاده از این کرم بیرون نروید. هنگام استفاده از آن برای صورت، ناحیه گردن و سینه خود را فراموش نکنید. می‌توانید علاوه بر کرم روزانه، هفته ای یک روز از ماسک های مرطوب کننده و یا آبرسان نیز استفاده کنید.

مراقب چروک های دور چشم باشید

حتما دقت کنید که قبل از شروع چین‌وچروک و افتادگی چشم، از کرم دور چشم با کیفیت  استفاده کنید. بهترین سن برای شروع استفاده از کرم دور چشم ۲۰ سالگی است. اگر و مرز ۳۰ سالگی را رد کرده‌اید پیشنهاد می شود از یک کرم حاوی SPF برای محافظت از پوست چشم در برابر آفتاب استفاده کنید. کرم دور چشم به رفع چین‌وچروک‌های ریز چشم کمک می‌کند اما از بروز آن جلوگیری نمی‌کند به این دلیل پیشنهاد می‌شود از یک سرم حاوی ویتامین C برای احیا و ساخت کلاژن پوست زیر چشم استفاده کنید. برند کلیون یک برند معتبر اروپایی در زمینه تولید محصولات آرایشی بهداشتی محصولات بسیار خوبی در لاین مراقبت از پوست دارد مانند کرم ضد چروک با کیفیت عالی که بسیار بر روی پوست موثر است. کیاقشم نماینده برند کلیون در ایران